[O1] ALH Wymiana wężyków od turbiny do N75

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • TloluviN
    Classic
    • 2011
    • 2

    [O1] ALH Wymiana wężyków od turbiny do N75

    Mnie tam się bardziej ciśnienie podnosiło, jak mi córa ze spokojem na pytanie "co robisz" odpowiadała, że zakopuje Igora (kolega z klasy) po soczek z mózgu... Właśnie w tych nieszczęsnych zombiakach na nk... Pół ich klasy w to łupało wieczorami.
    Po Minecraft nie obserwuję żadnych niepokojących reakcji - wracając do Twoich obserwacji to dzieciaki lubią się nakręcać nawzajem i wygłupiać, to nie musi być nic złego.
  • etimacias
    Classic
    • 2010
    • 9

    #2
    [O1] ALH Wymiana wężyków od turbiny do N75

    Witam!

    Ostatnio próbowałem wymienić w oktawce zawór N75 i okazało się, że jeden z wężyków do niego prowadzących jest przerwany (konkretniej czerwony). Oczywiście przez to turbina straciła sterowanie i przeładowuje na 5 biegu przy wyższych obrotach.
    Posiadam turbinę ze stałą geometrią (od AGRa)

    W związku z tym mam pytanie -
    W jaki sposób wymienić te wężyki?
    Czy jest do tego potrzebny kanał?
    Czy ktoś dysponuje jakąś dokumentacją zdjęciową do tej czynności?
    Jaka jest średnica tych wężyków, gdzie je tanio kupić i ile metrów potrzeba?

    Pozdrawiam wszystkich
    Maciek

    Komentarz

    • bradley
      L&K
      • 2008
      • 1465

      #3
      Wezyki kupujesz takie jak do przelewow we wtryskach. Srednica wew. 3,2mm. Masz ALH z turbina od AGRa?. 3mb powinny wystarczyc w zupelnosci. Ew. reszte mozesz przeznaczyc na przelewy
      Dostep do krocca przy zaworze waste gatu jest tragiczny ale da sie wcisnac reke od gory. W zasadzie chodzi o sciagniecie oryginalnych metalowych opasek, ktore ladnie schodza po ogrzaniu ich zapalniczka i pociagniecia wezyka.
      VW Vento 1.9TDI 1Z ++
      Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
      Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

      Komentarz

      • etimacias
        Classic
        • 2010
        • 9

        #4
        Zamieszczone przez bradley
        Wezyki kupujesz takie jak do przelewow we wtryskach. Srednica wew. 3,2mm. Masz ALH z turbina od AGRa?. 3mb powinny wystarczyc w zupelnosci. Ew. reszte mozesz przeznaczyc na przelewy
        Dostep do krocca przy zaworze waste gatu jest tragiczny ale da sie wcisnac reke od gory. W zasadzie chodzi o sciagniecie oryginalnych metalowych opasek, ktore ladnie schodza po ogrzaniu ich zapalniczka i pociagniecia wezyka.
        Dzięki za garść informacji. Czy wężyki 3.2x7 takie jak tu się nadadzą? Czy może ktoś z forumowiczów ma dostęp do takowych i chciałby się podzielić kontaktem?
        Druga sprawa - najbardziej zależy mi na wymianie wężyka od turbiny (tego z ciśnieniem, a nie sterującego). Jaki jest dostęp do niego i gdzie go odnaleźć (jako, że rozmnożył się przez podział, to muszę odszukać jego brata-bliźniaka ).
        I czy ktoś może posiada jakieś fotki tychże wężyków i turbiny?

        Komentarz

        • sion
          Classic
          • 2011
          • 37

          #5
          Za co odpowiedzialny jest N75 w turbinie bez zmiennej geo ?

          Komentarz

          • etimacias
            Classic
            • 2010
            • 9

            #6
            Za regulację ładowania, tylko w inny sposób - ECU ( sterownik silnika ) podając odpowiednie sygnały na n75 ( elektrozawór ) powoduje otwarcie drogi między ciśnieniem z jednej strony n75, a gruszką połączoną z klapką WG za pomocą sztangi. Klapka od momentu odpalenia auta jest zamknięta, dopiero podczas przyspieszania otwiera się w zależności od wymagań ECU.
            W skrócie jest tam taki stożkowaty korek który się otwiera aby ciśnienie ładowania spadło.

            Komentarz

            • sion
              Classic
              • 2011
              • 37

              #7
              Rozumiem, dzięki wielkie !

              Komentarz

              • bradley
                L&K
                • 2008
                • 1465

                #8
                Zamieszczone przez etimacias
                Czy wężyki 3.2x7 takie jak tu się nadadzą?
                Dobre beda.




                VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                Komentarz

                • etimacias
                  Classic
                  • 2010
                  • 9

                  #9
                  Dzięki za obrazki bradley.
                  Postaram się to w weekend przełożyć schematy na rzeczywistość i zobaczymy co z tego wyjdzie

                  A tak przy okazji - to czy jeżdżenie z urwanym wężem może zaszkodzić turbinie/silnikowi?

                  [ Dodano: Czw 22 Mar, 12 21:27 ]
                  Niestety muszę odświeżyć ten temat

                  Dzisiaj jechałem sobie spokojnie 130 i jak wcisnąłem gaz to nagle straciłem całą moc i przy wciśnięciu gazu do oporu za samochodem wielka chmura i coś świszczy pod maską.

                  Po krótkich oględzinach okazało się, że tym razem pękł wężyk prowadzący do komputera (w każdym razie jego koniec znalazłem po prawej stronie bloku silnika) i tu moje pytanie - gdzie znajdę jego początek? Bo mam jeszcze kawał wężyka, ale nie wiem gdzie go podłączyć

                  Komentarz

                  Pracuję...